středa 27. února 2008

Let Dai

Jsou mangy a mangy, někdy si přečtete mangu a za půl hodiny už ani nevíte, že jste něco takové četli. Ale jsou mangy, které začnete číst a nemůžete se od nich odtrhnout ani kbydy jste chtěli, ale vy samozřejmě nechcete. A jednou z těchto mang je Let Dai. No dobře není to manga ale manhwa, která má celkem 15 volume, ale dostupných je jich jen 12 * bůh mě nenávidí*. Takže bylo nebylo a já opět zavítala na stránky mé milované Taylor – cesta do mého nebe –tudy- http://chidori.sblog.cz/ - a byla tam recenze na toto. Tak jsem hned nastartovala mangatraders.com a začala stahovat.

První co mě zarazilo na Let Dai byla kresba, jsem člověk dosti povrchní, takže jsem se musela dost přemáhat, abych to vůbec začala číst. Nevyděsila mě jen kresba, ale i ty dialogy. Mnou stažená verze byla dosti nekvalitní, takže jsem ještě musela luštit co vůbec říkají. Ale po přečtení pár stránek, jsem kašlala na kresbu, kašlala na dialogy, prostě jsem musela vědět jak to dopadne.
Jaehee je kluk, který se dosti nevýrazný a neřekla, že příliš akční. Když se takhle jedou vrací domů, uvidí jak nějací delikventi přepadli dívku, neváhá a jde jí zachránit. Nemohla bych říct, že úspěšně, díky příchodu jiného člověka, se jim podaří utéct. Ale né na dlouho. Na Jaeheeho si druhý den počká ten samý gang, co přepadl tu holku a samotný leader gangu Dai, chce Jaeheeho ukázat, že zkřížit cesty s ním, není zrovna ideální trávení volného času. Dai by se mohl zdát krutým, zlým a povrchním, v jiným případech bych řekla, že to tak není, ale ono to tak je. Dai jsem vlastně nikdy pořádně nepochopila, i když je hned ze začátku jasné, že Dai nemůže být bez Jaehee a Jaehee nemůže být bez Daie. Dai jejich vztah-nevztah okoření tím, že nechá znásilnit Jaeheevu přítelkyni. Jaehee se s tím nemůže dlouho smířit, ale dojde mu, že všechno co potřebuje je Dai.

Let Dai není jen o vztahu Daie a Jaehee, ale je zda plno rozdílných postav, který celým příběhem prochází zcela přirozeně a bez nich by to ani nešlo. U většina mang, které se mi libí, mi vadí, že tam pořád vstupuje Jarda a Kamila a nevím co se děje s Karlem a Václavem, ale u této mangy, jsem spíš čekala na jak to dopadne s Kamilou a jestli Jarda přežije tu autonehodu.


(když na to ťápnete, zvětší se!)

Příběh je neskutečně emotivní, nevíte jestli máte být rádi, že to tak je, nebo být nešťastní, že to tak nebude napořád. Pokus vám to nedošlo je to shounen ai, myslím, že jedno z nejlepší co jsem kdy četla. Ten příběh je tak jedinečný a výjimečný, že jsem se chvilkami neudržela a rozbrečela jsem se. U mě to není novinkou že brečím, ale když už brečím u mangy, to je co říct. Tento příběh na mě zapůsobil tolik, že jsem pak celé dny přemýšlela na tím, co s nimi bude dál. Dlouho jsem přemýšlela, jestli mám psát tuto recenzi, ale plná dojmů jsem se do toho pustila. A pokud vám vadilo tolik mých názorů a pocitů … musíte si to přečíst, a pak pochopíte, proč nemůžu napsat jen pár vět o mém názoru.

Žádné komentáře: